Ugo Zilioli, Protagoras and the Challenge of Relativism. Plato’s Subtlest Enemy
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Relativism: Protagoras and Nelson Goodman
پروتاگوراس در یونان باستان و نلسون گودمن در دورۀ جدید دو تن از برجستهترین مدافعان نسبیگرایی به شمار میروند. گاه ممکن است نثر آن دو فریبنده بنماید، و چه بسا این امر شرح و تفسیر منظور و مراد حقیقی آنها را دشوار سازد. پروتاگوراس و گودمن، با وجود برخی تفاوتها، به دفاع از این دیدگاه به ظاهر افراطی میپردازند که همه وقایع، به معنای حقیقی کلمه، وابسته به دیدگاه انسان است. هدف این مقاله شرح و بررسی ...
متن کاملrelativism: protagoras and nelson goodman
discussion of the many faces of relativism occupies a highly prominent place in the epistemological literature. protagoras in ancient greece and nelson goodman in the modern period are two most notable proponent of relativism. in the present article, i discuss and explain relativistic approaches of this two important relativist. i will first briefly define and review some faces of relativism. t...
متن کاملThe Challenge of Cultural Relativism
In many ways, the paces we've be.cn put through here ;,~.re entirely typical of philosophical disc:ussion. Perhaps most typical is the state of play at the end of the day. Rarely do philosophers have k."lock.down arguments that can eliminate a philosophical position from contenlli>n. Philosophical evaluation is ordinarily a matter of weighing the pros and cons of competing theories, and tentati...
متن کاملGlobal Information Ethics and the Challenge of Cultural Relativism
The emergence of an information society, carried by information technologies such as the digital computer and the Internet, has lead to many questions in the West about the proper regulation of the production, use and transfer of information. In the West, a large part of this discussion has focused on individual rights: how to balance various rights of individuals against each other and against...
متن کاملthe analysis of the role of the speech acts theory in translating and dubbing hollywood films
از محوری ترین اثراتی که یک فیلم سینمایی ایجاد می کند دیالوگ هایی است که هنرپیش گان فیلم میگویند. به زعم یک فیلم ساز, یک شیوه متأثر نمودن مخاطب از اثر منظوره نیروی گفتارهای گوینده, مثل نیروی عاطفی, ترس آور, غم انگیز, هیجان انگیز و غیره, است. این مطالعه به بررسی این مسأله مبادرت کرده است که آیا نیروی فراگفتاری هنرپیش گان به مثابه ی اعمال گفتاری در پنج فیلم هالیوودی در نسخه های دوبله شده باز تولید...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Philosophie antique
سال: 2008
ISSN: 1634-4561,2648-2789
DOI: 10.4000/philosant.4830